vrijdag 25 maart 2016

Oma wordt 75jaar!!!

Mijn allerliefste oma wordt morgen 75 jaar. Wooow, 75 lentes, 75 mooie en soms minder mooie jaren,... Een leven waar ze al héél veel in heeft meegemaakt en de grote liefde van haar leven heeft verloren. Maar ook een leven met héél veel mooie momenten. Het krijgen van kleinkinderen maar ook haar eerste 3 achterkleinkinderen.
Mijn oma en ik hebben al altijd een iets specialere band gehad, toen ik klein was had ik het voorrecht om daar veel te logeren en werd ik dan ook op alle mogelijke manieren verwend. Een zaligheid voor een klein meisje zoals ik!!!


Daarom wilde ik haar dit jaar eens in de bloemetjes zetten. Ik zou een mooie taart maken voor haar. Aangezien ze heel graag chocolade en aardbeien eet, heb ik voor de binnenkant een gewone biscuit genomen opgevuld met chocolademousse en lekkere verse frésen(aardbeien in het algemeen nederlands). 
En dan het idee voor de buitenkant... Ik wist dat ze ongelooflijk graag warme kleuren ziet en wat is er warmer dan het kleur van de liefde, ROOD!!!
Om eerst een beeld te hebben van hoe ik het zou aanpakken, heb ik de taart eerst getekend. Ik heb ook niet het exacte voorbeeld gevolgd van de tekening, want gaande weg zie je dat je het soms beter aanpakt op andere manieren, of ander composeert. 
Naast rood is mijn oma ook een grote "rozen"-fan. Ik vond het dan ook de ideale gelegenheid om bovenaan de taart enkele mooie rode rozen te plaatsen. 

Enkele uren werk om alle bloemetjes, roosjes, kleine slingertjes,... te maken. Biscuit maken en daarna overtrekken. Ik wou natuurlijk een 2-lagen taart dus heb ik met de kleuren wit en rood gewerkt... Maar ondanks de vele uurtjes die in het maken van deze taart gekropen zijn, heb ik dit met héél véél liefde gemaakt voor een nog veel liefdevollere oma! Een oma met een gouden hartje! Oma deze is voor jou!!! Hou van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten