zaterdag 30 januari 2016

Bzzzzz... Bijentaart!

Woensdag oefende ik, op aanraden van mijn man, met klei enkele figuurtjes. Aangezien de "bij" al aardig lukte, wou ik het dit weekend proberen om een bijentaart te maken.
Eén laagje vond ik geen uitdaging meer...dus probeerde ik 2etages.

De taart zelf is een gewone biscuit gevuld met ananasconfituur en boterroomcrème. Ook de biscuit zelf werd helemaal ingesmeerd met deze crème. En dan kon ik aan de slag.

Eerst dacht ik na over de kleuren en wat is er mooier in het thema bijen, dan de 2 kleuren "geel & wit". Na het maken van de 2 lagen, moest de versiering er nog bij.
Enkele bijtjes, wat bloemetjes, wat andere afwerking... en voila de taart was klaar!

Ook bij deze taart heb ik opnieuw wat ervaring kunnen opdoen en weet ik nu hoe ik de volgende keer een nog taart op tafel kan plaatsen die nog beter afgewerkt is!
Toch blij met het resultaat! Zie hier de "Bijentaart".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten