woensdag 27 januari 2016

Biscuit overtrekken met rolfondant

Voor ik begon aan het maken van allerlei figuurtjes in marsepein/fondant, vond ik het tijd om eerst te leren hoe ik een biscuit overtrek. Geen gemakkelijke opdracht!

Stap 1: rolfondant openrollen. Dit zocht ik op op YouTube en daar vertelde men dat je een rol vershoudfolie kan gebruiken om het kleven tegen te gaan. Want inderdaad het blijft gemakkelijk kleven aan je deegrol. Zogezegd, zogedaan... Ik probeerde het uit en rolde tot het mooi rond de biscuit geplaatst kon worden. 


Stap 2: Rolfondant egaal op je biscuit plaatsen. Ook hier was YouTube zeer handig en na eerst een filmpje te bekijken, lukte het me vrij goed om de taart te bekleden.

Stap 3: Versieren van de taart. Ik koos ervoor om niet echt 3D te gaan, maar eerder 2D versiering te gebruiken om eerst eens te proberen. Niet gemakkelijk voor een leek, maar oh zo leuk!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten